Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2013 01:28 - Животът на художника
Автор: aip55 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2859 Коментари: 7 Гласове:
6

Последна промяна: 30.05.2015 21:55


 Есента ни нападна! Открадна ни спомена на спокойното лято и ни вкара в лоното на златистите си мисли, които навяват преживяното по летните ни отпуски. С дъждовния си устрем ни кара да преосмислим и подготвим начина си на живот, стегна ни в своята недружелюбна прегръдка, и ни остави да се разпилеем като пожълтелите и листа по земята. Дърветата оголваха своите клони, класически природен стриптийз, цветята увяхваха, съхнеха, а дъжда-ът неумолимо измиваше последиците от преживяното ни лято. Захладня! Температурите слезнаха по своята стълба надолу и животът се завъртя на 180 градуса.
Стана студено, а бездомните посрещнаха студа с ненавист. Та, кой обича студа? Само реката плавно римуваше свойте движения, като от време на време отразяваше огъня под моста, около който се бяха скупчили хората без покрив. Сгушени един до друг, вперили очи в огъня, разказваха кой какво е преживял през деня. Мъже, жени, куци, сакати-мостът беше единственото място за хората без покрив. Гледката беше срамна за цивилизованият ни свят. Облякани в дрипи парцали, кой каквото може да нахлузи, мръсни, брадясали, несресани с вкоченени и почернели ръце от студ следяха движенията на изнемощелия от глад художник, който с треперещи ръце рисуваше една от последните си творби в живота му. Картината, която рисуваше беше спектакъла под моста. В единият и край се забелязваха на тъмен фон мъж и жена държащи, в ръцете си бутилка с алкохол, по средата беше огъня, който даваше живот и топлина в тази жестока действителност от живота, като се опитваше да стопи ненависта към студа у бездомните хора . На другият край беше започнал интимен спектакъл, с жесток завършащ край.  Струваше му се, че картината можеше да  го убие. Четката говореше. Радваше се и плачеше, разказваше за  живота и смъртта, обичаше и мразеше. Всичко това се вплете в сложни емоции, които можеха да се видят по лицата на просяци и бедняци, бездомници и наркомани и множеството от хора под моста. Тук художникът се загледа в една точка на картината, изпадна в транс, лицето му често преминаваше от възторг към агония, четката падна, всички говореха, споряха дискусиите нямаха край, само старият художник видя собствения си край, застинал в предсмъртна маска..... 

    Следва продължение.... Не казвай никога сбогом!

Аз имах един
тъй мъничък син......
Маргарита Хранова тичаше към мене с плавни синхронни двжения, облечена в бяла дълга рокля, прелестна и красива както винаги, спусна се отгоре ми и ме избута на другата страна...........
Художника видя в да лечината светлина, потръпна от сблъсъка с певицата, която беше мираж в комоционалното му съзнание. Зрението му беше замъглено. Не можеше да определи фигурите пред него, но чу гласа на лекаря.
- Хей друже чуваш ли ме? Виждаш ли ме?- попита лекаря.
- Да чувам Ви, но какво е станало, къде съм?- попита с тревога художника.
Образите почнаха да се избистрят. Фокуса на зрението придоби нормалният му вид. Белите престилки на обслужващият персонал лъщяха в погледа му. Видя само едно малко нежно, пропито с болка лице на сестра си, и пак се унеси в съня си.
 След една седмица се стабилизира и чакаше реда си за да си вземе епикризата от болницата. На излизане се огледа и се питаше на къде да тръгне нали си беше бездомник, когато аз профучах покрай него с колата. Спрях веднага! Върнах колата назад и излезнах от колата същисан от изненада. Прегърнах ме се.
Бях си купил четири негови картини от него. Чух, че е починал. Стоях опечален пред картините му. Имах усещането, че нещо ми говореха, но не можех да разбера за какво става въпрос. Ликът му в прозрачност стоеше във всяка една от тях, докато един ден чух ясен шепот:
- (Не скърби човече, нали ме виждаш! Аз съм тук с тях и в тях, чрез тях аз разговарях и ще разговарям с отвъдното, с тези, които ми купиха картините и харесват картините ми. Аз съм още жив и живея сред вас благодарение на вас, защото харесвате моите произведения.)
Мислех си, че изкрейзвам. Не съм от вярващите, но това, което прозвуча в ушите ми, премина, като кратък импулс през съзнанието ми и ме накара сериозно да се замисля за психичното ми състояние. Не го споделих с никой, но картините му по всяко време се  намираха пред мене с неговият прозрачен образ - мираж.
В това състояние  и спомен от почуственото в мене, стояхме в този момент прегърнати. Не знаех дали се намирам на този свят. Чудех се дали не сънувам. Опипах лицето му, ръката ми се намокри от едрите му сълзи. Всичко в мене започна да бушува. Някъде дълбоко в мене почувствах силна болка! Отдръпнах се! Чак тогава забелязах лицето му. Беше изписана такава неописуема радост и вълнение, каквато аз гледах лицето му в картините му. Огледах се! Бях в реалността. Не, не се заблуждавах....
- Помниш ли, когато ти казвах, че съм жив, че живея с вас, че ти показвах къде се намира пътеката на животът в картината ми. Ти недоверчиво тръгна по нея и това те спаси да не стигнеш до мене. Но в теб беше най - уютното ми място, твойта фантазия не е обикновенна фантазия. Тя е мощен лъч за телепатия с отвъдното. Сгрявах се и се любувах на обичта ти към картините ми.
  Бях в стрес! Нещо ме сковаваше. Исках да кажа нещо, но нямах сили да го изрека. В този момент художника извади от чантата си друга картина и ми каза:
- Подарявам ти я тази картина. Нарисувах я, след, като дойдох в съзнание, в знaк на признателност за това, че ти най - много тъжеше за мен.
 Погледнах картината. Беше същата, която той ми беше подарил. Но неговият образ пак стоеше прозрачно, като на пост в нея.
Тогава аз извадих разказа, който прочетохте преди продължението и му го прочетох, след това му го подадох и му казах:
- Това е от мене  приятелю! Написах го специално за теб! След като разбрах, че си починал.
 В този момент забелязах, че листа се изплъзна от ръцете му, както се изплъзна четката му от последната му картина...........Погледнах картината и видях, как художника се връщаше по пътеката на живота, която току що беше ми подарил. Махаше ми с ръка за сбогуване.......    Аз също му махнах........

aip55   20.02. 2013 


image



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. coacoa11 - Един от най-хубавите ти разкази
20.02.2013 10:19
Преливане от живот в смърт и обратно. Лабиринт от реално и отвъдно, в който се губиш. Виждаш света с очите на художник или писател, но все си ти. Търсиш път към себе си в творчеството, фантазиите и създаването. Намираш себе си в мислите на художника или в картината на писателя, пътят е един. Тялото е тленно, душата, думите, които е изрекла или картините, които е нарисувала, остават.
Много лиричен изказ в първата част, допада ми много. Есента на живота, когато си достигнал мъдрост и зрялост, когато виждаш живота с цялата му пъстрота и с бремето на страданието, което всеки носи.
Втората част като че ли е писана от друг човек, създаваш контраст, на чийто фон красотата на първата част изпъква още повече. Даваш и смисъл на нарисуваната картина.
Поздрави!
цитирай
2. aip55 - Преливане от живот в смърт и обра...
20.02.2013 13:12
coacoa11 написа:
Преливане от живот в смърт и обратно. Лабиринт от реално и отвъдно, в който се губиш. Виждаш света с очите на художник или писател, но все си ти. Търсиш път към себе си в творчеството, фантазиите и създаването. Намираш себе си в мислите на художника или в картината на писателя, пътят е един. Тялото е тленно, душата, думите, които е изрекла или картините, които е нарисувала, остават.
Много лиричен изказ в първата част, допада ми много. Есента на живота, когато си достигнал мъдрост и зрялост, когато виждаш живота с цялата му пъстрота и с бремето на страданието, което всеки носи.
Втората част като че ли е писана от друг човек, създаваш контраст, на чийто фон красотата на първата част изпъква още повече. Даваш и смисъл на нарисуваната картина.
Поздрави!


К....11 Благодаря ти за смисления и изчерпателен анализ. Първата част я бях писал на 08.12. 2012. Все се канех да седна да я довърша, но в следствие на други фактори ми се изплъзваше музата за да се концентрирам в/у разказа. А пък и голямата книга също ме разсейваше. Мислех, че съм прочел всичко твое в блога, но останах изненадан, че едно от първите ти разкази не го бях чел за, което се извинявам и се обвинявам за пропуснатото. Наистина то е шедьовър ( Бурканче надежда ) . Това е красотата в мислите ти, защото е и поучителен, образователен. Хубав ден....и не се коси много заради политиците!
цитирай
3. coacoa11 - :) К-11 е руска подводница с много трагична съдба
20.02.2013 14:13
Това е само моя прочит на твоя разказ. Знаеш ли колко учудена бях в началото, когато пишех и разбирах едно, а читателите разбираха нещо съвсем друго. Всеки различно. Сърдех се като малко дете :)
После разбрах, че всеки пречупва фактите и събитията през призмата на собствения си жизнен опит и затова ги възприема по свой начин. За едни мотоциклета беше красива играчка, за други - смъртоносно оръжие. Всеки беше прав за себе си, гледайки света от собствената си камбанария.
А и авторите се променят. Ако беше дописал този разказ на 8.12.2012, може би щеше да звучи по друг начин. Ако решиш да го преработиш след година, кой знае какво ще напишеш тогава. Но сега, в настоящия миг от живота така си го написал, а аз така съм го прочела :)
Бурканчето не е от първите ми творения. Тъжен разказ с доста циничен натурализъм, фантазия не съм влагала, нито красиви думи. Няма го дълбокия смисъл, който дава твоя. Е, на мъжете може да им звучи и образователно. Всеки гледа от собствената си камбанария :)
цитирай
4. zemela - Всеки творец влага част от себе си в ...
20.02.2013 14:39
Всеки творец влага част от себе си в своето творение и тя остава там, за да го свързва с хората, които са го разбирали, дори и след края. Ако изобщо има край...
Беше ми интересно да прочета. Поздрави!
цитирай
5. aip55 - Всеки творец влага част от себе си в ...
20.02.2013 18:21
zemela написа:
Всеки творец влага част от себе си в своето творение и тя остава там, за да го свързва с хората, които са го разбирали, дори и след края. Ако изобщо има край...
Беше ми интересно да прочета. Поздрави!


Всяко начало си има край. Няма правила за разсъжденията. Всеки си има своят почерк. Твоят също прави добро впечатление. От поезията ти лъха скромност и топлина, която я краси, ясна и прочувствена, както я чувстваш ти. Приятно е, че ме посети! Хубава вечер.............
цитирай
6. calli - Аплодисменти.
21.02.2014 17:39
Обичам да се потапям в дълбоки води. Този разказ е точно това. Носи те и предизвиква размисли. Картините оживяват и се потапяш в думите.
Прекрасен замисъл и изпълнение. С удоволствие изчетох.
Благодаря за насладата.
Само да намеря малко време и ще прочета още. Поздрави.
цитирай
7. aip55 - Обичам да се потапям в дълбоки води. ...
09.03.2014 12:48
calli написа:
Обичам да се потапям в дълбоки води. Този разказ е точно това. Носи те и предизвиква размисли. Картините оживяват и се потапяш в думите.
Прекрасен замисъл и изпълнение. С удоволствие изчетох.
Благодаря за насладата.
Само да намеря малко време и ще прочета още. Поздрави.


Благодаря ти за мнението Кали! Под секрет, ще обявя на всички, че съм ти фен.....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aip55
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1488448
Постинги: 310
Коментари: 2488
Гласове: 7324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930