Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2013 19:15 - Трудът като извоювана прeвилегия
Автор: aip55 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6069 Коментари: 14 Гласове:
6

Последна промяна: 24.05.2013 13:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

 

Знаете ли на какво се дължат високият жизнен стандарт и добрите социални придобивки на френските служители, да речем? Някои сигурно ще кажат: на това, че Фрация е голяма и богата страна, бивша колониална империя, с развито производство и технологично напреднал бизнес. Това е така, но преди 150 години Франция е била нито по-богата, нито по-бедна от България. Да не говорим за по-напреднала в технологично отношение…

Преди 150 години френските индустриалци са експлоатирали 8 годишни момчета във фарбиките си на 16 часов работен ден, тровили са ги с индустриални препарати, наблъсквали са ги да живеят в гета и са им подхвърляли грошове, за да не умрат от глад. сега в Китай  и в Афика е същото положение.

А сега искам да отворите един учебник по френски. Вижте заглавията на уроците: „Гладът”, „Стачката”, „На барикадите” „Без дом”, „Клетниците”, „Гаврош”, „Синдикатът” и т.н. Вижте и новините по телевизията. Виждате ли служители, свикнали да получават 3000 евро на месец и богати земеделци, които палят автомобили по булевардите на Париж и разливат мляко по улиците? Защото някой е решил да им удължава пенсионната възраст и да намалява субсидиите, да речем? А ние тук взимаме 500 лв на месец и си траем. И се правим, че това ни устройва. Еми, значи сме доволни! Аз бих намалил заплатите тройно в такъв случай! Мисля, че получаваме твърде много, щом си позволяваме лукса да бъдем доволни. Социалните придобивки не се дават, те се взимат. Извоюват се по барикадите. В наши дни има по-хуманен начин това да се прави – с обществен контрол, с публичен натиск, с независими медии и с гражданско общество. Но не виждам дори опит за напън в тази посока и оптимизъм.
Трябва да се замислим сериозно и да отстояваме правото ни за съществуване. Във фирмите на новите капиталисти в Бг има хора, които струват по малко от столовете, върху които седят. Помислете върху това, защото вие не можете да накарате столовете да работят и все повече обедняваме!




Гласувай:
6



1. alchemist - Прав си
23.05.2013 19:33
Такива неща се извоюват, а не се чака наготово. Западните народи имат богат опит в това.
цитирай
2. aip55 - Такива неща се извоюват, а не се чака ...
23.05.2013 20:22
alchemist написа:
Такива неща се извоюват, а не се чака наготово. Западните народи имат богат опит в това.

Именно за това много често апелирам в предишните ми постинги. Борба до пълна победа за номалното ни съществуване, като бели хора!
цитирай
3. troia - Не се
23.05.2013 20:58
притеснявай...Сега за зимата като ни сервират отново големите сметки за ток, пак ще им ръкопляскаме по улиците.:)) О, извинявам се, може новите да ни оправят или довършат...ще поживеем, ще видим.:) Аз не вярвам на никой! Приятна вечер и добро настроение!
цитирай
4. анонимен - Много хубав материал. Съгласен съм ...
23.05.2013 21:17
Много хубав материал. Съгласен съм напълно.
цитирай
5. aip55 - притеснявай. . . Сега за зимата като ...
23.05.2013 21:35
troia написа:
притеснявай...Сега за зимата като ни сервират отново големите сметки за ток, пак ще им ръкопляскаме по улиците.:)) О, извинявам се, може новите да ни оправят или довършат...ще поживеем, ще видим.:) Аз не вярвам на никой! Приятна вечер и добро настроение!

Имаме ли друг избор? Това не ни топли, че не вярваш в никой! Не ни успокоява,че дивият политически дивеч не вярва, че сме бедни. Явно, че с критики и приказки не става борба. Трябва насилие върху политическата паплач и виновните в шлеповете на Дунава!
цитирай
6. aip55 - Много хубав материал. Съгласен съм ...
23.05.2013 21:42
kushel написа:
Много хубав материал. Съгласен съм напълно.

Благодаря ти Куш за разбирането. Нека думите ни са щиковете, с които да контролираме малоумственото безсилие, на политическата класа. Бедна държава, слабо здравеопазване, лошо образование, недоволен народ и за какпак бонуси в хиляди левове на администрацията на Бойко Борисов......
цитирай
7. coacoa11 - Така е. Във фирмите на новите кап...
23.05.2013 21:49
Така е. Във фирмите на новите капиталисти има хора, които струват по-малко от столовете, на които седят. Но няма как да го променим, те са най-често от роднинския кръг. Нищо не умеят да правят, нищо не знаят, а останалите ги носят на гръб. Факт.
Да воюваме, как ще стане това? В България това означава да воюваш с вятърните мелници. Безнадеждно е да пребориш и промениш системата. Няма начин, доказано е в продължение на много години. Ще загубиш всичките си нерви, целия си живот напразно. Може само да търсиш слабите страни на системата и да се възползваш от тях - по Андрешковски.
цитирай
8. aip55 - Така е. Във фирмите на новите кап...
23.05.2013 22:06
coacoa11 написа:
Така е. Във фирмите на новите капиталисти има хора, които струват по-малко от столовете, на които седят. Но няма как да го променим, те са най-често от роднинския кръг. Нищо не умеят да правят, нищо не знаят, а останалите ги носят на гръб. Факт.
Да воюваме, как ще стане това? В България това означава да воюваш с вятърните мелници. Безнадеждно е да пребориш и промениш системата. Няма начин, доказано е в продължение на много години. Ще загубиш всичките си нерви, целия си живот напразно. Може само да търсиш слабите страни на системата и да се възползваш от тях - по Андрешковски.

Няма какво да губим освен оковите на бедността ни Соасоа11. Осакатяването на политическото съзнание е дело на потърпевшите от лошата политическа мисъл, а не на страхливците и бездушните душици.....
цитирай
9. coacoa11 - не става въпрос за страхливци и б...
24.05.2013 14:30
не става въпрос за страхливци и бездушни душици, а за отчаяни хора, които разбират, че каквото и да направиш, полза няма.
спасението е в чужбина, това е факт. тук оставаме някакви мазохисти, сървайвъри, привързани към роден дом и страна, не към държава.
цитирай
10. aip55 - не става въпрос за страхливци и б...
24.05.2013 17:27
coacoa11 написа:
не става въпрос за страхливци и бездушни душици, а за отчаяни хора, които разбират, че каквото и да направиш, полза няма.
спасението е в чужбина, това е факт. тук оставаме някакви мазохисти, сървайвъри, привързани към роден дом и страна, не към държава.

Да тези, които са били в чужбина знаят за какво става въпрос. Емиграцията е нещо нормално в природата. И животните го усещат, а ние сме хора с по висш интелект. Вярно е, че един живот живеем, но какво ще стане с Родината ни, ако всички се юрнем да търсим друга Родина при положение, че си имаме прекрасна Родина. Мазохизма е също и в чужбина. Като чужденец не се ползваш с кой-знае какви привилегии, а ти съдират кожата от гърба от бачкане, търпиш само зщото получаваш повече мъни от труда ти в България. И всичко превръщаш в БГ пари и се радваш, че можеш по спокойно/човечно да си изкараш заплащането и прехраната си, а в същност само се самозалъгваш. Но идва един момент, когато разбираш, че не можеш да живееш вечно сред чужди, защото ти няма никога да станеш на чужда земя свой. Бил съм дълго време там и ми е до болка познато. Там осъзнах думите на Ботев ,, Емигрантино, ти кучи сине". Неблагодарна е държавата ни към емигрантите, защото все още смуче благата от мазохисткият труд на който са изложени сънародниците ни в чужбина. Благодарение на тях, все още вързват до някъде ситуацията в БГ. Ние сме вече в клинична смърт, кома, хипноза, транс или много дълбок сън. Преходът приключи фатално за народът ни, но така или иначе те ще ни унищожат. Не е ли по добре ние да ги унищожим? Аз може да умра,но и ПРАСЕТАТА няма да живеят. Горе главата, ще се бием докато ги избием всичкита ПРАСЕТА.........
цитирай
11. coacoa11 - Как да ги унищожим? Богати са, не...
24.05.2013 22:17
Как да ги унищожим? Богати са, недосегаеми са, владеят парламент, полиция, съдилища... Сменят цвета и партията, но са си все на власт и са все тия. Трябва на терористи да станем и пак не се знае дали ще успеем.
Иначе наистина в чужбина е трудно. Но и в България не е лесно да работиш къртовски за жълти стотинки, поне си сред близките си, сред своите...
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
12. aip55 - Как да ги унищожим? Богати са, не...
24.05.2013 22:31
coacoa11 написа:
Как да ги унищожим? Богати са, недосегаеми са, владеят парламент, полиция, съдилища... Сменят цвета и партията, но са си все на власт и са все тия. Трябва на терористи да станем и пак не се знае дали ще успеем.
Иначе наистина в чужбина е трудно. Но и в България не е лесно да работиш къртовски за жълти стотинки, поне си сред близките си, сред своите...
Поздрави и хубава вечер!

А какво ти остава друго, да се оставиш да те мачкат цял живот? Не до крайност няма начин да не се стигне. Ножът отдавна стърже кокала, няма вече търпение- изчерпа се! Както и да разбираш ножът е с две остриета. Ще отстояваме правото си на живот, без никакви компромиси!
цитирай
13. bacu - Всички се ядосвахме на Костов...
25.05.2013 22:23
Всички се ядосвахме на Иван Костов, когато призова западняците да инвестират у нас с думите: "Идвайте и инвестирайте у нас, защото работната ръка е евтина ( разбирай го безплатна почти)".
По - младите надали помнят въобще тези му думи. Но той беше човекът, който прикова българите към дребните стотинки за заплащането на труда им. Но защо нито един от трите синдиката тогава не вдигна глава и не каза - българите няма да работят за жълти стотинки. Нито една медия, както казваш ти, не направи поне 1 предаване по този повод, нито една обществена организация не се възпротиви.
Няколко правителства след него не си мръднаха пръста, за да подобрят заплащането на българския труд.
Лъжат ни, че няма пари, че фирмите ще фалират, ако се вдигне минималната и средната заплата за страната - ЛЪЖА!!!
Затова и сега в тази няколкогодишна вече финансова криза за няколко месеца след Новата 2013 година са се пръкнали още стотина нови милионери по данни на НАП.
В сравнение с нашите съседи гърците, ние сме просто едно послушно стадо . Няма гражданско общество и няма и да има години напред - пример за това са прословутите протести, които бяха купени още в зародиш.
цитирай
14. aip55 - Всички се ядосвахме на Иван Костов, ...
26.05.2013 00:46
bacu написа:
Всички се ядосвахме на Иван Костов, когато призова западняците да инвестират у нас с думите: "Идвайте и инвестирайте у нас, защото работната ръка е евтина ( разбирай го безплатна почти)".
По - младите надали помнят въобще тези му думи. Но той беше човекът, който прикова българите към дребните стотинки за заплащането на труда им. Но защо нито един от трите синдиката тогава не вдигна глава и не каза - българите няма да работят за жълти стотинки. Нито една медия, както казваш ти, не направи поне 1 предаване по този повод, нито една обществена организация не се възпротиви.
Няколко правителства след него не си мръднаха пръста, за да подобрят заплащането на българския труд.
Лъжат ни, че няма пари, че фирмите ще фалират, ако се вдигне минималната и средната заплата за страната - ЛЪЖА!!!
Затова и сега в тази няколкогодишна вече финансова криза за няколко месеца след Новата 2013 година са се пръкнали още стотина нови милионери по данни на НАП.
В сравнение с нашите съседи гърците, ние сме просто едно послушно стадо . Няма гражданско общество и няма и да има години напред - пример за това са прословутите протести, които бяха купени още в зародиш.

Да Баси, лошото е там, че всичко в прехода се оказа заблуда на ялавата ни демокрация. Отвратих ме се от нея много бързо. Мошениците, които бяха се спотаили в соца, са чакали точно този момент да си покажат рогата(изкуството да лъжат). Но какъв е пътят за връщане на миналото, което по най-уличен начин беше осквернено. Мисля, че пътят е един и той е описан по горе в постингът ми, макар и да върнем живковистите на власт.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aip55
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1481335
Постинги: 310
Коментари: 2488
Гласове: 7312
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031