Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2013 08:47 - Как Ви чета колеги блогъри
Автор: aip55 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5389 Коментари: 16 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Как Ви чета блогъри

От време на време, по различен повод, ме питате с какво се занимавам. Отговорът варира в зависимост от преценката ми за другия човек и в каква сфера се развива. Но най-често е "момче за всичко" или "министър без портфейл". Двете, ако се замислите, са доста близки. Но най-често само без портофейл.....

Когато правя прочит/препрочит на болга, си анализирам коя информация/анализ по напред да прочета. Обикновено силно ограничен откъм ресурса време и организация на работният ми ден. След достатъчно набран опит в тази област избирам "ефекта на пресявката", който се характеризира с намиране на основната схема за предаване на важните данни. На прост, читателски език - четене по диагонала, хващайки важното.
В един момент установих, че това афектира начина, по който чета блога или книги. Намирам за себе си шаблона на автора. За всеки който пише това би могло да е различно - пряката реч, описанието, една или повече от сюжетните нишки, героите с тяхното развитие и мотивация. Понякога шаблонът е самият сюжет.
Малцина са тези, които могат да те накарат да ги четеш внимателно на всяка дума. Дори и тези, които харесваш.
Имах едно разказче ,, Машина за флуиди" където две души закъсали/претоварени от флуидите си, искаха да си предадат флуидите веднага, на секундата всичко, което имат. Само, че на едната екземплярка- машината й беше скучно да ги произвежда повторно. Та и с блоговото четене, чувствата са по същият начин.

Забелязал съм, че има два вида екшън/други герои:
а) Нашият любовчия- момче е най-якото от самото начало и просто върви и ги смазва (макар че понякога му се налага да открие причината да е толкова як в ухажването). Като умиращият трудно стар пенсионер Уилис са добър пример.
б) Нашето момче е средностатистически човечец, попаднал случайно в житейско-престрелкови водовъртеж и отчаяно опитвайки се да се държи на повърхността. Накрая остава жив и две идеи по-умен, но си е останал същият мърляч без да попадне в категория "а". В армията съм се нагледал на такива личности.

Всичко това по-горе беше увода към три блога, които четох наскоро. Единият от тях разчупва разказните екшън правила от по-горе, но тъй като се среща във всяка втора мисъл на много на автори, се е превърнал вече в шаблон. Втората показва друг вид шаблон, който макар и допадащ ми, вече ме кара да губя желание да чата повече от същия автор. Третата беше наистина добра, но поради спецификата й, не бих могъл да вържа и две думи за адекватен коментар.

... Обаче минава три, така че приятно четене блогъри и читатели.......3D::)

aip55




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. troia - Ама ти си
20.09.2013 15:46
бил опасен! Човек трябва да внимава какво и как пише.:)) Поздрави!
цитирай
2. coacoa11 - Хм, ти от коя категория си:) Как си ...
20.09.2013 18:28
Хм, ти от коя категория си:) Как си представяш прочита на твоя блог?
цитирай
3. aip55 - бил опасен! Човек трябва да внимава ...
20.09.2013 20:35
troia написа:
бил опасен! Човек трябва да внимава какво и как пише.:)) Поздрави!


Не мога да разбера какво ми е опасното Кате? Аз пиша за това, което ме вълнува. А ако съм опасен с нещо към теб, моля те да ме корегираш и не претендирам, че съм добър драскач. Добър уйкенд Кат.....
цитирай
4. aip55 - Хм, ти от коя категория си:) Как си ...
20.09.2013 20:47
coacoa11 написа:
Хм, ти от коя категория си:) Как си представяш прочита на твоя блог?

Ще бъде некоректно към всички блогъри, ако аз си дам оценка сам, а скормноста никога не ми е била излишна. Няма да разиграваме сценката Орешарски! Оценката трябва да я дадат тези, които ме четат. Дали е хубава или лоша аз съм длъжен да се съобразя с тях и да се самокорегирам. Винаги съм приемал съвети! Не съм възразил до сега на никой, а осмислям забележките към мене от моят си ъгъл на разсъждение. Виж за твоят блог се подписвам с двете си ръце, че го харесвам. Надявам се, че това се забелязва и от самолет.............
цитирай
5. arrow11 - Интересно, интересно. . . четеш ...
20.09.2013 20:59
Интересно, интересно... четеш чуждите блогове по диагонал, за да класифицираш авторите им в група А и група Б, а не заради съдържанието? Не за да оцениш възможността за общуване, обмяна на мисли, споделяне на информация?
цитирай
6. troia - Eeee,
20.09.2013 21:04
леко се пошегувах. Имам в предвид, че четеш внимателно и не си повърхностен, интересуват те определени теми....значи когато човек пише, трябва да внимава и да пише хубаво. Ами опасен си!!:)) Приятна вечер, приятелю!
цитирай
7. coacoa11 - Няма нужда от самокритика или са...
20.09.2013 21:28
Няма нужда от самокритика или самохвалба. Блогът е свободна територия за споделяне, всеки пише това, което го вълнува и го пише така, както може. Публиката решава дали е добро или не. Е, понякога не е само публиката, а "помпата" ... :)
Естествено е да имаш любими автори и да ги четеш, харесваш и одобряваш. А ако започнат да пишат шаблонно, скучно и безинтересно, спираш да ги четеш и намираш нови, по-интересни.
цитирай
8. aip55 - Интересно, интересно. . . четеш ...
20.09.2013 21:38
arrow11 написа:
Интересно, интересно... четеш чуждите блогове по диагонал, за да класифицираш авторите им в група А и група Б, а не заради съдържанието? Не за да оцениш възможността за общуване, обмяна на мисли, споделяне на информация?

Да така е Стрелецо
ти блогов хубавецо!
Разбира се, че това, което представлява интерес за мене го прочитам внимателно.
Четенето на всичко е мое хоби. Не е възможно да прочетеш всичко. Ако си спомняш в студентските години как четяхме на диагонал, само за да схванем мисълта и темата, а след това всичко си беше плод на мисловната-речова рутина. В никакъв случай не подценявам обмяната на мисли, а инфото е на първо място в четенето ми. Това класифициране е мое и не трябва да е критерии за другите! Прекарал го през призмата на твоите си мисли. Не се обременявайте с класифиицирането на по горното ми изложение!
цитирай
9. aip55 - леко се пошегувах. Имам в предвид, ...
20.09.2013 21:45
troia написа:
леко се пошегувах. Имам в предвид, че четеш внимателно и не си повърхностен, интересуват те определени теми....значи когато човек пише, трябва да внимава и да пише хубаво. Ами опасен си!!:)) Приятна вечер, приятелю!

ВВВВВЪх да му се не види-опасен съм бил......Ами сега, накъде? Ще се опитам да ти се извиня, ако съм чак толкова опасен, като влезна, като кумчо вълчо в овча кожа и ти пророня крокодилските сълзи на червената шапчица. Сигурен съм, че ще се учудиш! Такава надарена овца(коч), пък може да те заинтересува Кат??????
цитирай
10. arrow11 - Да не си решил да поставиш рекорд и да ...
20.09.2013 22:19
Да не си решил да поставиш рекорд и да изчетеш целия блог по диагонал:)
цитирай
11. aip55 - Да не си решил да поставиш рекорд и да ...
20.09.2013 22:35
arrow11 написа:
Да не си решил да поставиш рекорд и да изчетеш целия блог по диагонал:)

По горе ти написах, че не е възможно да изчета всичко и не съм привърженик на постиженията в блога.....Уаууу лягам си, че заспивам на компа! Лека нощ на всички!
цитирай
12. troia - Ха ха ха ха,
21.09.2013 00:46
aip55 написа:
troia написа:
леко се пошегувах. Имам в предвид, че четеш внимателно и не си повърхностен, интересуват те определени теми....значи когато човек пише, трябва да внимава и да пише хубаво. Ами опасен си!!:)) Приятна вечер, приятелю!

ВВВВВЪх да му се не види-опасен съм бил......Ами сега, накъде? Ще се опитам да ти се извиня, ако съм чак толкова опасен, като влезна, като кумчо вълчо в овча кожа и ти пророня крокодилските сълзи на червената шапчица. Сигурен съм, че ще се учудиш! Такава надарена овца(коч), пък може да те заинтересува Кат??????


ама накъде го извъртя?! Ама ти НАИСТИНА си бил ОПАСЕН!:))))
цитирай
13. hopfen - Е, колега, какви са тези
21.09.2013 02:14
Е, колега, какви са тези размисли, които те налягат към три сутринта....08:47:))
шест часа разлика се преодоляват трудно....
Наздраве
цитирай
14. aip55 - леко се пошегувах. Имам в предвид, ...
21.09.2013 07:27
troia написа:
aip55 написа:
troia написа:
леко се пошегувах. Имам в предвид, че четеш внимателно и не си повърхностен, интересуват те определени теми....значи когато човек пише, трябва да внимава и да пише хубаво. Ами опасен си!!:)) Приятна вечер, приятелю!

ВВВВВЪх да му се не види-опасен съм бил......Ами сега, накъде? Ще се опитам да ти се извиня, ако съм чак толкова опасен, като влезна, като кумчо вълчо в овча кожа и ти пророня крокодилските сълзи на червената шапчица. Сигурен съм, че ще се учудиш! Такава надарена овца(коч), пък може да те заинтересува Кат??????


ама накъде го извъртя?! Ама ти НАИСТИНА си бил ОПАСЕН!:))))

Добро утро! Хайде да се усмихнем и да не се взираме толкова в мислите ни. Събота е черпя те с едно виртуално кафенце, за да ти дойде музата за писане....
цитирай
15. aip55 - Е, колега, какви са тези размисли, ...
21.09.2013 07:39
hopfen написа:
Е, колега, какви са тези размисли, които те налягат към три сутринта....08:47:))
шест часа разлика се преодоляват трудно....
Наздраве

hopfen - И при тебе съм спирал в сърфирането си из блоговете тук. Нали знаеш приказката- ( всеки луд с номера си )! Дванадесет часа съм преживявал, но до шесте часа още не съм въпреки, че имам желание да стъпна и там! Жив и здрав бъди колега и добър уйкенд с 45-номер пържола и хубаво червено вино......
цитирай
16. aip55 - КОлегаа. . Ако имашнужда от секр...
09.10.2013 10:31
milady написа:
КОлегаа..Ако имашнужда от секретарка (със тези 33 профила:)) ,обади се,.I AM SIMPLEY THE BEST :)))

Колежке..... мисля, че ме бъркаш с някой или те гонят карастанчовите вампири......
Ако искаш да си кажеш мнението по постинга, заповядай ще взема под внимание мнението ти, но п.чи масали при мене не вървят, а и този филм: SIMPLEY THE BEST съм го гледал много пъти, така, че нищо ново не ми каза! Хубав ден.....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: aip55
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1481275
Постинги: 310
Коментари: 2488
Гласове: 7312
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031